Sinan Yorulmaz - Kişisel, WordPress, Webmaster, Teknoloji, İnternet

GTA 4 Windows 7 Kasma Sorunu ve Çözümü!

3 sene önce yayınlanan bu yazı tarafından Oyun kategorisine eklenmiş.

Dünya’nın en çok sevilen oyunlarından birisi olan GTA 4‘ü sanırım sevmeyeniniz yoktur. GTA 4′in her bakımından dört dörtlük bir oyun olduğunu söyleyebilirim. Fakat şöyle bir şey var ki; GTA 4, Windows 7‘de çok kasıyor. Yani oyuna başladığınız an neredeyse oyun kasmaya başlıyor. Dolayısı ile bu kasmalar belli bir zamandan sonra oyunu oynanmaz bir hâle getiriyor. Ve elbette bu şekilde kimsenin oyunu oynamak isteyeceğini sanmıyorum. Fakat elbete bu sorunun bir çözümü var. Bu çözüm sayesinde, artık GTA 4′ü hiçbir şekilde kasmadan oynayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken aşağıdaki adımları uygulamaktır.

  • Başlık bölümünden, Çalıştır…’a tıklıyoruz.
  • Karşımıza çıkan kutucuğa msconfig yazıyoruz.
  • Daha sonra karşımıza çıkan pencereden, Hizmetler bölümüne tıklıyoruz.
  • Ve daha sonra, aşağıda yer alan seçeneklerden Windows Olay Günlüğü yazısının yanındaki seçili seçeneği kaldırıyoruz.
  • Son olarakta Tamam butonuna basıyoruz.

İşte herşey bu kadar. Bu adımları uyguladıktan sonra, GTA 4′ü Windows 7′de hiçbir şekilde kasmadan oynamaya başlayabilirsiniz.

Teknoloji'nin nabzını tutacak olan Teknolojio, yayınlandı...

Bu yazılara da göz atmak ister misiniz?

admin-ajax
Temmuz 2014′ün En İyi iOS Oyunları
Daha öncesinde paylaştığımız Android platformunun en iyi oyunları serisi gibi bir yeni seri daha ekliyoruz....
4 hafta önce yayınlandı.
admin-ajax
Temmuz 2014′ün En İyi Android Oyunları
Android platformundaki binlerce oyun içerisinde kaliteli oyunları görememek mümkün. Bu yazımızda Temmuz ayının en iyi...
1 ay önce yayınlandı.
minecraft-2
Minecraft Nasıl İndirilir ve Kurulur!
Dünyanın en popüler oyunlarından biri olan Minecraft, her yaş seviyesinden kullanıcılarıyla gelişmeye devam ediyor. Mojang...
2 ay önce yayınlandı.

Bu yazıya 107 yorum yapılmış.

  1. Ya şimdi o oyunu kim yükleyecek abartmadan söylüyorum tam 4 saat’e yakın sürüyor. :)

    • 2 DVD’yse öyle ama 4 DVD’yse 1 saat bile sürmüyor. Birde Windows özelliğini aç veya kapat ne demek bilen var mı?

  2. Tamı tamına 2 saat sürdü kurulum. Oyunu bitirmek üzereydim ama şuan oynamıyorum yüklü olduğu halde. Oyunu anlatmaya gerek yok, özetlemek gerekirse ile bulabileceğiniz en gerçekli mükemmel oyunlardan birisi.

  3. Ben dediklerinizi yaptım ama yine aynı oLuyor . girdiğindede yavaş oyunun içinde araba sürerkende 2 gb ram var bilgisayarımda 3.20 ghz 3.20 ghz ve hala kasıyor admin cevap yazarmısın ?

  4. Bende 4 GB RAM, Quad-Core 4 çekirdek işlemci, 1 GB ekran kartı var ve yine başta kasıyordu. Bu işlemleri yaptım sorun düzeldi. Ama sanırım senin RAM’den kaynaklanıyor olabilir. Oyun RAM çok yiyor çünkü.

  5. indirme linki nerde

  6. ben de cd si var lap top hp den oynuyorum kimse yanlis anlamasin sözüm laptop kullananlara ama zannetmiyorum % 100 kasiyor ne indirin nede yükleyin aksi halde pc laufwerk cöküyo bu 5 nci formatim wien den saygilar…

  7. @gökhan40;
    Bir arkadaşta denediğim bilgisayarın özellikleri şunlar:
    6 GB RAM, 1 GB ATI HD Ekran kartı, Quad-Core(4 çekirdek) işlemci vs.
    Bu özelliklerde en ufak bir kasma gerçekleşmiyor. Zaten bir önceki yorumda da benim bilgisayarımın özelliklerinden bahsetmiştim. Onda ise bu işlemleri yaptıktan sonra kasma olmadı. Gerçi oyunu yükler yüklemez yaptığım için, bu işlemleri yapmadanda kasma oluyormudu bir fikrim yok.

    Evet, oyun biraz abartılmış bilgisayar özellikleri istesede zaten tüm oyunlar yavaş yavaş gereksinim ihtiyacını yükseltiyor.

  8. @Sinan YORULMAZ;
    Peki Sinan abiciğim Windows Olay Günlüğü‘nü kapatmak ne işe yarar neyi durdurur? Yani makınaya bir sıkıntısı olur mu?

  9. admin benim de aynı windows 7 dediğinizi yaptım ama hiç bişey değişmedi oynanmayacak şekilde kasıyor yokmu başka çözümü illa bilgisayarı mı değiştirelim

  10. Ya kardeş bende 2 GB Ram var tamam mı? Windows 7 Olay Günlüğü’nü kapattım olmadı. Yine kastı, pacth yükledim daha da fazla kasmaya başladı.

  11. Valla çok uzun sürüyor yükleme, 3 saattir bekliyorum. Hala hep doluyor “extracing files” yazıyor. Bilgisayarın özellikleri: “Windows 7, 4 gb ram, 2 gb nvidia geforce gt420m ekran akrtı, Intel core i5 2,53 ghz işlemci”. Kızım, fakat oyunu çok seviyorum.

  12. Bende 1 GB 128 BIT ekran kartı, 4 GB DDR3 1333 GHz Ram, i5 3.10 GHz işlemci, Windows 7 yüklü. Kasıyordu, bu işlemi yaptım kasma sorunum düzeldi. Paylaşım için çok teşekkürler, helal olsun kardeş.

  13. Bende bu işlemi yaptım, donma sorunu kalmadı. Fakat ekran bulanık gibi yani biraz puslu görünüyor. 1 GB’lık paylaşımsız ATI ekran kartım var, sizce sorun ne olabilir?

  14. Ekran kartının boyutuna her zaman aldanmayın. 2 GB’ta olsa kaç BIT olduğu önemlidir.

  15. Sinan kardeşim benim bilgisayar Acer laptop. Intel Pentium P6200, Intel HD Graphics 2 GB DDR3 Memory, 250 GB HDD. Benim laptopta yükledim oyun açıldı. Ama oyunu oynarken takılmalar meydana geliyor. Ne yapmam lazım kardeşim bir yardım edersen çok makbule geçer.

  16. Ben yaptım yeniden başlatmak gerekiyor mu?

  17. Eminim başlatmadan önce yazdın buraya. :) Bir çok kişi gibi üşendin sanırım. Evet baştan başlatmak gerekiyor.

  18. Ben Windows Olay Günlüğü’nü kapatıyorum. Sound Card hatası veriyor oyuna girereken?

  19. Merhaba, ben GTA indirmek istiyorum ama indiremiyorum. Link atarsanız sevinirim indirmek için.

  20. Bu yöntemi uyguladım ama hala kasıyor!?

  21. GTA 4 çok güzel tavsiye ederim.

  22. Ya arkadaşım hala kasıyor benimki Windows 7 ama orjinal olmayan.

  23. Ya Windows Olay Günlüğü yok bende! :D Yardım edin!?

  24. Ya benim 3 GB RAM’im var. Oyunu yükleyemedim. 4 DVD var yüklemeyi denedim ama birincisinde “rgsc.exe found!” hatası verdi. İkincisinde de oyun açılmadı ama ilk aldığım hatayı da vermedi. Bana kurulum hakkında bilgi verir misiniz? Ayrıca bu yukarıda yazanları bir yere kaydedeceğim. Belki işime yarar. Yorumlarda şikayet yok çünkü. Yardım ederseniz gerçekten çok sevineceğim.

  25. Benim bilgisayar özelliklerim şunlar:

    INTEL(R)CORE(TM) İ3-2350
    CPU 2,30GHz
    3GB RAM
    64 bit işlemci

    Ama laptop, GTA 4′ü kasıyor. Ne yapmamız gerek? Ben sizin dediğinizi yaptım ve 2 gün sonra kasmaya başladı. Sorunu çözün, lütfen arkadaşlar.

    • RAM’in biraz düşük. Benim bilgisayarımda 4 GB RAM var, bu yukarıda anlattığım işlemi yapmadan önce biraz kasıyordu. Sonra düzeldi.

  26. Vallaha benim ki 40-45 dakika sürdü. :D

  27. Benim laptop, 8 GB Ram, 1 GB NVidia GT520 ekran kartı, Intelcore I5 – 2.40 Ghz işlemci fakat oyunda kesik kesik donmalar oluyor. Bu dediğinizi yaptım.

    • aynen kardeşim bendede kesik kesik donmalar oluyor frene basınca oyunda araba kullanırken basınca donma gidiyor cok karısık bi şey ya bu!

  28. Core I7 2600 3.40 Ghz işlemci, 8 GB Ram, 3 GB Nvidia GT545 192 Bit ekran kartı; bilgisayarımın özellikleri böyle. Aşırı derecede kasıyordu, yukarıdaki işlemi yapınca kasma kesildi. Full HD oynuyorum ama ikide bir “GTA 4 uygulaması çalışmayı durdurdu!” uyarısı çıkıp kapanıyor. :S

  29. Beyler ben 2 GB ram, 1 GB ekran kartı, Asus EAH5570 – 2,50 Ghz işlemci ile oynuyorum. Bu dediğinizi yaptım ama hala kasıyor. Yardım eden yok mu?

  30. Teşekkür ederim admin sağ olasın. 4 GB’lık iyi bir tane ram ne kadar eder ortalama, bilgin var mı admin?

  31. Ben senin dediğini yapamadım bir daha söyler misin?

  32. Admin bir fotoğraf koyar mısın nasıl yapılacağına dair?

  33. Arkadaşlar fotoğraf koyulacak kadar zor bir işlem değil. Yukarıdaki 3-5 adımı yaptığınızda sorunlar çözülüyor. Bir çok kişide aynı sorunu bu yöntemle çözüyor.

  34. Sinan Bey, bende Windows Olay Günlüğü yok. Neden Windows 7 – 64 Bit – Ultimate kullanıyorum. “Windows Olay Toplayıcı” var bende. Onuda kapatmışım, aynı yine en düşük ayarda bile.

  35. Arkadaşlar benim sistemim: Pentium(R) Dual-Core CPU E5700 @ 3.00Ghz, 3.00 GHz, 2 CPU, Çift Çekirdek, Windows 7 Starter, 4 GB Ram, Intel(R) G41 Express Chipset 7600 – 814mb – 32bit – 60Hz

    Sizce GTA 4′de olay günlüğünü kaldırınca kasar mı? Ya da görünüm ayarlarını düşürünce kasması durur mu? Söylerseniz çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkürler.

  36. Benim oyuna şu ana kadar yüklediğim yamaların hiç biri çalışmadı. Birde sadece Patch 1.0.2.0 çalışıyor. Diğerlerinde “Re-Install” hatası alıyorum, yardım lütfen!?

  37. Kardeş bende “Windows Olay Günlüğü” durdurulmuyor, ne yapacağım? Oyunu da ilk defa bilgisayara yükledim. Bir oynayamıyorum düzgünce. %50 kasıyor, yardım ederseniz sevinirim.

  38. Bilgisayarım 6 GB Ram’a ve 2 GB ekran kartına sahip. Windows 7 Ultimate, ama GTA 4′de nedense çok donuyor. Ayarlarını düşürmemlede bir şey değişmiyor. Lütfen yardım edin.

  39. Dediğin işlemleri yaptım yine kasıyor. 6 GB Ram’a ve 64 Bit işletim sistemine sahibim. Ekran kartım 3 GB. Yardımcı olursan sevinirim. Windows Olay Günlüğü’nü yaptım yani olmadı.

  40. Sağol başkan gayet iyi.

  41. Sağolasın admin kardeşim, şimdi 1320×1280 modunda “Very Hight” oynuyorum en ufak takılma bile yok. :)

  42. Süper oldu valla ya. Ben bütün grafik seviyelerini en üstte oynuyorum artık. Hafif arada takılma yapıyorda oda gitti. Çok sağol admin.

  43. Arkadaşlar bu GTA 4, Windows 7′de açılıyor mu?

  44. Merhaba arkadaşlar bende GTA 4 indirdim fakat Windows 7 olmasına rağmen oyun çok kasıyor. Oynayamıyorum. Bilgisayarımın özellikleri gayet iyi. Bu dediklerinizi yaptım fakat bir işe yaramadı. Lütfen yardım edin.

    • Bu işlemi yapmak tüm sorunu çözmez. Bilgisayarınız iyi olabilir ama sağlam bir ekran kartı ve en kötü 4 gb ram olması lazım takılmadan oynayabilmek için. Ayrıca ekran kartı 1 gb bile olsa en kötü 256 bit olmalıdır sorunsuz ve en üst seviye oynayabilmek için.

  45. Sinan abi benim bilgisayarım:
    -Windows 7 Ultimate 64 bit
    -Intel Core Quad 2.33 GHz
    -Ram: 4 Gb
    -Ekran Kartım:512 Mb
    -NVIDIA GeForce G100.
    Abim Oyunu alır mı? Lütfen cevap?

  46. Merhaba Sinan bey, size bilgisayarımın özelliklerinden bahsedeyim.
    İşlemci: AMD Athlon(tm) II X4 620 Processor 2.60 Ghz
    Yüklu Bellek (RAM): 4 GB
    Sistem türü: Windows 7 Home Basic (64 bit)
    Ekran Kartı: Nvidia GeForce 210 Driver
    Ama oyuna girince kasıyor. Tüm çözümleri denedim ama olmadı. Lütfen yardım edin.

  47. Kasmaması için ekran kartı almalıyım ve ekran kartını kaldırması için Power Supply almalıyım doğrumu?

  48. Oynayacağım oyun GTA 4. Hangi ekran kartını tavsiye edersiniz? Bütçem 250-300 lira.

  49. GTA 4 oynuyorum, kasmaması için hangi ekran kartını almalıyım, bilen var mı?

  50. Bende 3 GB ram ve 256 MB videocard var. İşlemci ise Intel Celeron; kasar mı acaba dediğinizi yaptıktan sonra?

  51. Benim bilgisayarımın özellkleri; 1 GB ekran kartı, 2,50 GB ram ve Windows 7 kullanıyorum. GTA 4′u minimum sistem gereksinimlerin de oynayabilir miyim kasmadan veya donmadan? Lütfen yardım edin, cevap bekliyorum.

  52. GTA 4 için hangi ekran kartını almalıyım acaba Sinan bey?

  53. sinan abi olay günlügünü kapatmak bilgisayarda sorun yasatırmı?

  54. Ya bendede gta 4 kasıyo yeni ekran kartı alacam ama oynanıyordu yani çok kasmıyordu yinede iyidi
    ekran kartım:İntel(R) G41 Express Chipset 32 bit 60Hz 814 mb
    sistem:Pentium(R) Dual-Core CPU E5700 @ 3.00Ghz 3.00 GHz çift çekirdek 2GB ram

    bu sistem le çokkkk kasmıyodu sadece kasıyodu ama oyunu baya oynadım kasa kasa napalım gta 4 işde :D

  55. Benim bilgisayarım da çok fazla kasmıyor, hala oynanabiliyor.Sebebini bilmiyorum,benim kapasitem sizinkinden az. Oyunun kasması CD / VCD ile alakalı olabilir.

  56. selamn aleyküm aga gibayte ana kart kullanıyorum 16 gb ram var 4 gb ekran kartı var gibayte lcd ekran var samsung ekran kartını 2 bin tl civardnda aldm yani tam bi oyun kasası yaptım bilgisayar olağan üstü hıızlı 3 tb hardisk var gta 4 ü yükledim ben sadece ama böyle bir sorun hiç çıkmadı :D:D güldüm Amd FX-8150 X8 3.6 Ghz 16Mb Cache Soket AM3+ İşlemci var 8 çekirdek Hd kalitede oynıyorum beyler bu arada
    6 bin tl civarında para verdim logitech z906 var logitech g27 flan tam bi oyun bilgisayarı yaptm :) sizce bilgisayarım nasıl ???

    • Çok pahallıya yaptırmışsın, en fazla 4500 eder o dediklerin kazık yemişsin vede ekran kartın iyi değil

  57. başlık bölümü nerde ben fazla anlamıyorumda :????

  58. arkadaşlar bendede msi ge 620 dx gaming series laptop var hiç bi oyunda kasma yapmadan 1920*1080 p hd olarak full grafikte oynuyorum ama gta 4 te kasma nedeniyle oynayamıyorum özellikler 8 gm ram nvidea geforce gt 635 m 2 gb ekran kartı i7 işlemci 2670qm arkadaşlarım oynadığım oyunlardan sonra gtada kastığını görünce oyuna sövüyolar haklılar yani :D

  59. Erinmedim,tüm yorumları okudum,bir kişide çıkıp şunu demedi ya :D,,Arkadaşlar gta 4 oyununda optimize sorunu var.Çoğu oyunu yağ gibi oynarken gta 4 ü kasarak oynamanızın sebebi budur.Bu kişisel birşey değil ve düzeltilemez.Yapan oyun firmasının eksikliğidir.Çok kral kartlarda bile fps düşmesi yani kasmalar olabiliyor….

  60. Bu arada kasma sorununu birazdaha iyileştirebilmek için gta 4 e ait 1.0.3.0 patch indirebilirsiniz..Sorun düzelir

  61. Allah senden razı olsun oyunu rahatlıkla oynuyorum cok saol :)

  62. Abi bende sistem özelliklerine baktığımda 4GB RAM yazıyo Kulanılabilen RAM 2GB yazıyo bi sölermisin nedenini

  63. gerçekten oluyor teşekkürler admin allah razı olsun.

  64. ben bi türlü bulamadım

  65. arkadaşlar beni,m pc özellikleri
    windows 7 home basic 64 bit
    i3 işlemci 3.40 ghz
    ekran kartı redeon 5400
    8 gb ram
    dx 11 ve fakat araç kullanırken hala kasmalar gerçekleşiyor nedir bunun çaresi donanımdan akaynaklanmadığını düşünüyorum

  66. benim bilgisyarın ekran kartı 1360 *768 uyumlu olurmu

  67. bakarmısınız windows olay günlüğü yok olay toplayıcısı var o olurmu ?

  68. Teşekkürler, deneyeceğim, laptop özellikler; 8gb ram 2gb harici ekran kartı (192 bit,geforce 635m), i5 işlemci, 2.5 ghz ancak kasıyordu umarım işe yarar.

    • Çook teşekkürler, oldu. Dediğinizi yapmadan önce en düşükte oynuyordum oyunu 2gb’den 256mb yiyordu. şimdi herşeyi en yüksek yaptım 2gb’den 1400mb yiyor ama tek takılma dahi yok.

  69. Sinan abi bu başlık nerde sen indirmektenmi bahsediyosun ben dvd olara yükledimde

  70. Sinan abi ben yaptım ama olmadı benim bilgisayarımdanmı kaynaklanıyo sorun ??

  71. ABİ BENİM 2 GB RAM İNTEL PENTİÜM İNSİDE 1 GB GİGABAYTE GT 220 SERİES BAŞKA :d 2.60 hiz e5300 4 cekirdek oyle işte 32 bit KALDIRIMI ABİ CEVAP VER :D

  72. 16GB ddr 3 ram var, 1gb 256 bit gddr3 ati saphire hd 4830 ekran kartı var işlemci biraz dandik çift çekirdek 2,9ghz + 2,9ghz , zamnundadan indirdim oyunu kuruyorum suan umarım kasmaz

  73. üşenmedim bilmem kaçıncı defa tekrar kuruyorum oyunu pc eskiden vistaydı 3-5 aydır win 7 kullanıyorum bakalım oynayabilecek miyim aynı verimle :D

  74. benim 4 ram 2gb ekran kartı nvidia gtx 660 kasıyo

  75. window7 veya windowsxp ile alakası bile yok sadece bilgisayarının gb si önemli saçma sapan sorularda yazmayın benden bukadar çüz

  76. Kardeşim benm 1 gb ram .. 2.20 ghz windows xp war Gta 4 ü kasmadan oynayamayacakmıyım kardeşim Acil cevaplarsanız sevinirim :)

  77. arkadaşlar benim pc dede kasiyor ama okadar fazla degil işlemci pentiumRDual core cpu e6700 @ 3.20 ghz 3.20 ghz yüklü bellek ram 2.00 g.b sistem türü 32 bit

  78. sinan abi benimki iyimi bi cevap verirmisin entiumRDual core cpu e6700 @ 3.20 ghz 3.20 ghz yüklü bellek ram 2.00 g.b sistem türü 32 bit

  79. Beyler casper i3 pc var elimde 3gb rap 2 ekran kartı bilgisayarsa yaptığım hiç bi işlerde ksamıyor oyunu yüklemek bile dakikalar sürdü hiç bi sıkıntı yok gel gelelim oyun çok fena kasıyor daha önce cod 76 filan oynuyordum gram kasma olmuyordu bu işlerlerin hepsini yaptım ama yine kasıyor gta :(

  80. 8gb ram
    2 gb nvdia geforce 555m ekran kartı
    2,5+ hız
    i7 işlemci

    ne yaptıysam bu kasma gitmedi düzelmiyor, başka bir çözümü yok mu, yardım edebilecek biri yok mu ya

  81. Kardeş Teşekkür ederim dediklerini yapınca kasma sorunu ortadan kalktı emeğe saygı Allah razı olsn :)

  82. Gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş. Teşekkürler Sinan abi başarılar dilerim.

  83. Sİstemim;
    intel core 2 duo E8400 3.0ghz 1333 mhz 6mb tampon bellek
    5GB ddr2 800 ram
    2.5 TB harddisk (4ADET HDD)
    HD4670 1gb 128 bit ekran kartı
    MSI p45 neo2 anakart
    sayın admin bu sistemle oyunda sıkıntı yaşarmıyım

  84. Tarif ettigi gibi yapın ve pc nizi yeniden başlatın eger yeniden başlatmazsanız olmuyor (paylaşımı yapan kişide eger pc nin yeniden başlatılması gerektigini de eklerse çok daha faydalı olur). Teşekkürler.

  85. Merhaba sinan abi ben oyunu 1920*1080 de kasmadan oynuyorum fakat arabayla giderken arabayı yönlendirirken oyun takılıyor sıstem

    Işlemci:Intel Core I7 – 3970x
    Ram:64 gb
    Ekran kartı:2 tane Amd R9 290x toplam ekran kartı boyutu 8 gb oluyor.
    niye kasıyor bilmiyorum lütfen yardım edin

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?